Μέγα σκάνδαλο με την coca-cola:Αποκλειστικό! Τα έγγραφα-φωτιά που εκθέτουν βαρύτατα το υπουργείο Πολιτισμού

Αποκλειστικό! Τα έγγραφα-φωτιά που εκθέτουν βαρύτατα το υπουργείο Πολιτισμού
Η Μενδώνη αγνοεί την επίσημη γνωμοδότηση των υπηρεσιών που από τις 5 Ιουλίου ζήτησαν να σταματήσει η εκμετάλλευση των εθνικών συμβόλων
Η ισχυρή πολυεθνική δεν έλαβε ποτέ άδεια, όμως συνεργαζόταν με κρατικούς υπαλλήλους. Μεγάλες οι ευθύνες του ΣΥΡΙΖΑ, που είχε χάσει τον έλεγχο

Τεράστιες διαστάσεις (που απαιτούν ήδη την παρέμβαση εισαγγελέα) παίρνει το σκάνδαλο με την προκλητική καμπάνια της Coca- Cola στην οποία εμπορευματοποιήθηκαν σύμβολα, όπως ο Παρθενώνας, η Βουλή των Ελλήνων και το Ηρώδειο! Σύμφωνα με τα έγγραφα που αποκαλύπτουμε σήμερα , προκύπτει ότι η καμπάνια της ντροπής έπρεπε να διακοπεί από τις 5 Ιουλίου, όμως συνεχίζεται έως σήμερα χωρίς άδεια από το υπουργείο Πολιτισμού και χωρίς το Δημόσιο να λαμβάνει ούτε ευρώ για τη χρήση συμβόλων που κανονικά κοστίζει εκατομμύρια.

Το πρώτο έγγραφο δείχνει ότι στις 26 Ιουνίου, το γραφείο του υπουργού καλεί τη Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς να απαντήσει με βάση ποια απόφαση χορηγήθηκε στην εταιρία Coca-Cola άδεια για την εμπορική εκμετάλλευση στην καμπάνια προστατευόμενων μνημείων. Μάλιστα, στο έγγραφο το γραφείο του υπουργού ρωτά γιατί ένα τόσο σοβαρό θέμα δεν εισήχθη στα αρμόδια Κεντρικά Συμβούλια του υπουργείου Πολιτισμού, προκειμένου να υπάρξει γνωμοδότηση.

Στο δεύτερο (και πιο σημαντικό) έγγραφο που αποκαλύπτει η «δημοκρατία» τα γεγονότα δείχνουν πως η υπόθεση της Coca-Cola με τη διαφημιστική καμπάνια πέρασε μέσα από παράτυπες διαδρομές εντός του υπουργείου Πολιτισμού και χωρίς ίχνος διαφάνειας.

Πριν από τις εκλογές

Το άκρως αποκαλυπτικό έγγραφο φτάνει στο γραφείο του υπουργού και του υφυπουργού την Παρασκευή 5 Ιουλίου, δύο ημέρες πριν από τις εθνικές εκλογές. Η Γενική Διεύθυνση Αναστήλωσης Μουσείων και Τεχνικών Εργων ενημερώνει πως ουδέποτε έχει κατατεθεί αίτημα από την εταιρία Momentum WorldWide Athens για τη διαφημιστική καμπάνια της Coca-Cola. Επίσης, υπογραμμίζει ότι δεν έχει χορηγηθεί κανενός είδους έγκριση ή άδεια για την εμπορική εκμετάλλευση προστατευόμενων μνημείων.

Και καταλήγει το υπηρεσιακό έγγραφο πως θα πρέπει να ζητηθεί η διακοπή της εν λόγω καμπάνιας από την Coca-Cola, όπως και κάθε είδους διαφήμισης του προϊόντος όπου απεικονίζονται μνημεία που ανήκουν στο Δημόσιο. Μάλιστα, αποκαλύπτεται πως η εταιρία δεν διαθέτει την άδεια ούτε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού ούτε έχει καταβάλει τα απαιτούμενα τέλη προς το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων!

Κοινώς, αποδεικνύεται ότι οι πλέον αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου είχαν μαύρα μεσάνυχτα, γεγονός που θεωρείται τουλάχιστον ύποπτο. Μάλιστα, οι τρεις εταιρίες Λουξ, Εψα και Βίκος αφήνουν υπόνοιες, μιλώντας για εμμονή στη στήριξη ενός προσώπου με σχέση έμμισθης εντολής και πάγιας αντιμισθίας, την οποία φαίνεται ότι υιοθετεί εκ του προχείρου μια ανώτερη υπάλληλος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού, που ανήκουν στην παράταξη «Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση», καταγγέλλουν ουσιαστικά μια ανησυχητική τάση εντός της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας που, όπως αναφέρουν, κινείται σε μια πιο «χαλαρή» αντιμετώπιση του θέματος, δοκιμάζοντας ερμηνευτικές ακροβασίες που κατατείνουν στην απεμπόληση των δικαιωμάτων του Δημοσίου επί των μνημείων.

Αποκαλυπτική των «σκοτεινών διαδρομών» που ακολούθησαν η διαφημιστική εταιρία και υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού είναι η ηλεκτρονική αλληλογραφία μεταξύ της διαφημιστικής εταιρίας που λειτουργεί για λογαριασμό της Coca-Cola και υπαλλήλου της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών που υπάγεται στο υπουργείο. Από την αλληλογραφία γίνεται ξεκάθαρο ότι υπήρξαν επαφές και συνεννοήσεις μεταξύ των δύο πλευρών.

«Σε συνέχεια της συνάντησής μας στα γραφεία σας σάς αποστέλλω το αίτημά μας για χρήση κοινόχρηστου χώρου για τη δράση του πελάτη μας Coca-Cola» αναφέρεται σε e-mail με ημερομηνία 20/05/2019, ενώ σε άλλο σημείο, που αποδεικνύει ότι οι συζητήσεις είναι προχωρημένες, επισημαίνεται ότι «επισυνάπτω το ανάπτυγμα/σχέδιο των συσκευασιών αυτών, όπου θα δείτε τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται είναι ευρέως γνωστά τόσο στο ελληνικό κοινό όσο και στους τουρίστες»! Δηλαδή η διαφημιστική εταιρία στέλνει τα σχέδια για έγκριση σε υπάλληλο του υπουργείου!

Η Μενδώνη αγνόησε τις αποφάσεις κατά της εκμετάλλευσης των συμβόλων

Η δυσωδία ενός σκανδάλου απορρέει από την πρωτοφανή σπουδή του υπουργείου Πολιτισμού να επιτρέψει στην εταιρία Coca-Cola τη χρήση εθνικών συμβόλων, όπως η Ακρόπολη, το κτίριο της Βουλής και το Ηρώδειο, για διαφημιστικούς λόγους και το μόνο που είναι βέβαιο σε αυτή τη σκοτεινή ιστορία είναι ότι πρέπει να επέμβει ο εισαγγελέας.

Το υπουργείο Πολιτισμού στην ουσία παραχωρεί το δικαίωμα στην Coca-Cola να συνεχίζει να εκμεταλλεύεται εμπορικά τα εθνικά μνημεία, χωρίς να υπάρχει ούτε πρόστιμο, αλλά ούτε και η πληρωμή των σχετικών τελών, τα οποία εκτιμώνται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ. Οι τρεις εταιρίες, Βίκος, ΕΨΑ και ΛΟΥΞ, που αντέδρασαν από την πρώτη στιγμή πλέον κατηγορούν, εμμέσως πλην σαφώς, τη νυν επικεφαλής του υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, αναφέροντας πως ολόκληρο υπουργείο έλαβε υπόψη του την απόφαση μίας και μόνο έμμισθης συμβούλου του, αφήνοντας να εννοηθεί πως υπάρχουν υπόγειες και αδιαφανείς διαδρομές.

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Πολιτισμού, η εταιρία Coca-Cola Ελλάς είχε απευθυνθεί τον Νοέμβριο 2018 στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, προκειμένου να λάβει άδεια ελεύθερης σχεδιαστικής σύνθεσης – σκίτσου για τη διαφήμιση συλλεκτικής συσκευασίας αφιερωμένης στην Αθήνα.

Μέχρι τότε δεν υπήρχε θεσμικό πλαίσιο και δεν απαιτούνταν άδεια χρήσης για την ελεύθερη σχεδιαστική απεικόνιση ή αλλιώς σκίτσα. Ωστόσο, τρεις ημέρες πριν από τις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου δημοσιεύτηκε εσπευσμένα η υπουργική απόφαση Ζορμπά – Στρατή σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις απεικόνισης μνημείων που ανήκουν στο Δημόσιο.

Και τα σκίτσα

Με αυτή την απόφαση ουσιαστικά απαγορευόταν και η χρήση σκίτσων, χωρίς την έγκριση των αρμόδιων φορέων, οπότε και η Coca-Cola θα έπρεπε να αποσύρει τη συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν συνέβη ποτέ με την περίεργη ανοχή του υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο κατηγορεί την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πως δεν εξέδωσε αντίστοιχη απόφαση καταβολή τελών για τις προβλεπόμενες χρήσεις και ως εκ τούτου δεν διασφαλίστηκε η διαδικασία είσπραξης εσόδων για το Δημόσιο.

Επίσης, η νυν ηγεσία του υπουργείου δρομολογεί ουσιαστικά την κατάργηση της υπουργικής απόφασης Ζορμπά – Στρατή, με βάση την οποία η Coca-Cola είναι υπόλογη για τη διαφημιστική καμπάνια της, καθώς σημειώνουν πως παρουσιάζει ζητήματα συνταγματικότητας.

Αυτή η στάση της υπουργού Λίνας Μενδώνη δημιουργεί τεράστια ερωτήματα για τον λόγο που δεν θέτει σε εφαρμογή την απόφαση Ζορμπά – Στρατή, ώστε να σταματήσει άμεσα η διαφημιστική καμπάνια της εταιρίας και εν συνεχεία να καθοριστεί και ο «τιμοκατάλογος» βάσει του οποίου μια εταιρία θα μπορεί να εκμεταλλεύεται εμπορικά μνημεία που ανήκουν στο Δημόσιο.

Το υπουργείο, μάλιστα, δεν έλαβε υπόψη του ούτε την απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου και Επικοινωνίας, ενώ δεν ζητήθηκε καν η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ή κάποιου άλλου αρμόδιου κρατικού οργάνου για μια τόσο σοβαρή υπόθεση που αφορά τα εθνικά μας σύμβολα.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More