«Ψάχνονταν» για ατύχημα χθες οι Τούρκοι: «Πετάτε πάνω από δική μας περιοχή»! – Τα ελληνικά «φαντάσματα» έδωσαν γερό μάθημα

Πριν δύο ημέρες οι Τούρκοι προχώρησαν σε μία απίστευτη πρόκληση. Κατά τη διάρκεια αναχαίτισης στο Καστελόριζο, τούρκος πιλότος έριξε flares δηλαδή θερμοβολίδα και όπως εξηγούν άνθρωποι που γνωρίζουν το έκανε από φόβο. Καθώς είναι μια τακτική που ακολουθούν οι πιλότοι έχοντας στην ουρά τους άλλο μαχητικό που τους έχει «κλειδώσει», κάτι που σημαίνει στη γλώσσα το αεροπόρων «kill», και προχωρούν στη ρίψη chaff και flares για να ξεφύγουν.

Είναι μια ηττοπαθής τακτική που πότε δεν έχουν χρησιμοποιήσει οι Έλληνες χείριστες εν αντιθέσει με τους Τούρκους που το συνηθίζουν. Τούρκοι καθημερινά κλιμακώνουν και οι πιλότοι της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας καθημερινά ανχαιτίζουν τα τουρκικά μαχητικά που εισβάλλουν παράνομα στον ελληνικό εναέριο χώρο.

Την Τρίτη είχαμε τις 16 σκληρές αερομαχίες Ελλήνων και Τούρκων πιλότων, την Τετάρτη σημειώθηκαν 12 υπερπτήσεις -ένα νούμερο-ρεκόρ- πάνω από ελληνικά νησιά, τέσσερις πάνω από τη νήσο Παναγιά, επτά πάνω από τις Οινούσσες στις οποίες ενώ κατοικούνται οι Τούρκοι πέταξαν 150 μέτρα πάνω από σπίτια, ενώ σημειώθηκε και μια υπέρπτηση πάνω από τη νήσο Ρω.

Μάλιστα όπως μεταδώσαμε χθες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open Tv, ένα ζευγάρι από ελληνικά F-16 «διασταυρώθηκε» με ένα τουρκικό αεροσκάφος. Αμέσως μετά, οι Έλληνες πιλότοι προσπαθούν να λοκάρουν τον Τούρκο «εισβολέα». Να σημειωθεί ότι μόνο τυχαία δεν ήταν όλα αυτά τα γεγονότα την Τετάρτη, αφού στις Οινούσσες βρισκόταν ο αρχηγός του ελληνικού στρατού.

Τα τουρκικά f-16 δεν πρόλαβαν να παρενοχλήσουν το ελικόπτερο που μετέφερε τον Αρχηγό ΓΕΣ. Ήδη όμως από τα τουρκικά ραντάρ τα προκλητικά μηνύματα διαδέχονταν το ένα το άλλο. Λίγες ημέρες νωρίτερα, πάντως, σε χαμηλή πτήση που έγινε προς το Καστελόριζο από ελικόπτερο που μετέφερε τον Διοικητή – Καταδρομέα της ΑΣΔΕΝ, ουδείς μάλλον αντιλήφθηκε την παρουσία του πτητικού μέσου την στιγμή μάλιστα που τα ελληνικά «γεράκια» καιροφυλακτούσαν.

«Πετάτε πάνω από τουρκική περιοχή, απομακρυνθείτε άμεσα», φώναζε από τον ασύρματο στο ελικόπτερο το οποίο μετέφερε τον Αρχηγό ΓΕΣ ο Τούρκος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας για να προσθέσει με θράσος: «Καλούμε τώρα την τουρκική Πολεμική Αεροπορία, αν δεν φύγετε».

Όταν, όμως έφτασαν τα τουρκικά αεροσκάφη στην περιοχή είχαν ήδη σπεύσει τα ελληνικά «φαντάσματα» από την 337 Πολεμική Μοίρα και το αεροδρόμιο επιφυλακής της Σκύρου. Και μάλιστα με δύο από τους πλέον έμπειρους και σκληρούς μαχητές που διαθέτει στις τάξεις της η Πολεμική Αεροπορία, αναφέρει το newpost.

Όπου εμφανιζόταν ζεύγος τουρκικών αεροπλάνων μπροστά του έβρισκε ελληνικά «φτερά». Σε 12 συνολικά υπερπτήσεις προχώρησαν οι γείτονες όχι μόνο στις Οινούσσες αλλά και στη γειτονική Παναγιά όπως και εκατοντάδες μίλια Νοτιοανατολικά στην ακριτική Ρω στο σύμπλεγμα του Καστελόριζου. Ένα ακόμα αρνητικό ρεκόρ το οποίο έρχεται να προστεθεί στη συνεχώς αυξανόμενη επιθετικότητα των τελευταίων εβδομάδων. Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι όλα τα τουρκικά f-16 μπήκαν οπλισμένα στον ελληνικό εναέριο χώρο.

Οι επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας από τη μια δεν κρύβουν την ικανοποίησή τους για την αποφασιστικότητα και για τον επαγγελματικό τρόπο αντίδρασης των Ελλήνων πιλότων αλλά ταυτόχρονα εμφανίζονται βαθιά ανήσυχοι για την κλιμακούμενη ένταση στον αέρα. Ο συνδυασμός μεγάλου αριθμού μαχητικών, νευρικών Τούρκων πιλότων και επικίνδυνων ελιγμών πολλαπλασιάζουν το ενδεχόμενο ατυχήματος με απρόβλεπτες συνέπειες τονίζουν χαρακτηριστικά.

Τα ατσάλινα νεύρα των Ελλήνων αεροπόρων, η ψυχραιμία τους αλλά και οι συνεχείς εντολές από το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας έχουν έως τώρα αποτρέψει το ατύχημα. Οι επιτελείς, πάντως, βλέποντας τη διάθεση των γειτόνων να ρίχνουν συνεχώς λάδι στη φωτιά δεν απορρίπτουν το ενδεχόμενο ακόμα και να το επιδιώκουν.

Με νέες παράτυπες Navtex η Άγκυρα τις επόμενες ημέρες «σημαδεύει» εκ νέου την περιοχή του Καστελόριζου. Ναυτικές ασκήσεις σχεδόν πάντα σημαίνουν και μπαράζ προκλήσεων στον αέρα με την Πολεμική Αεροπορία να παραμένει συνεχώς σε πλήρη εγρήγορση.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More