«Σύγκρουση» Type 214 στο βυθό του Αιγαίου: Ολοκληρώθηκε η ναυπήγηση του πρώτου τουρκικού 214

Στην τελετή ολοκλήρωσης της ναυπήγησης του πρώτου υποβρυχίου νέας γενιάς κλάσης Reis παρευρέθηκε σήμερα ο Τούρκος πρόεδρος Ρ.Τ.Ερντογάν στα ναυπηγεία του Gölcük στην Κωνσταντινούπολη.

«Αρχίζοντας το 2022, το τουρκικό ναυτικό θα παραλαμβάνει ένα υποβρύχιο κάθε χρόνο. Συνολικά έξι υποβρύχια θα κατασκευαστούν, ενώ το τελευταίο θα παραδοθεί το 2027», δήλωσε ο Ερντογάν στην διάρκεια της παρουσίας του στο ναυπηγείο του Gölcük.

Πρόκειται για το υποβρύχιο “Piri Reis” τύπου «214 Type 1200» ή 214ΤΝ η ναυπήγηση του οποίου είχε ξεκινήσει το 2015 αντίστοιχο και ανάλογο των ελληνικών Type 214 Κλάσης «Παπανικολής», αλλά με ελαφρά αυξημένο μήκος κατά 3μ. (68.35 μ.) και μέγιστο εκτόπισμα 2.013 τόνους και τουρκικά ηλεκτρονικά.

Η ένταξη του υποβρυχίου στον τουρκικό στόλο αναμένεται σε ένα χρόνο από σήμερα το Δεκέμβριο του 2020, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η ναυπήγηση ακόμη τριών υποβρυχίων (TCG Hızır Reis, TCG Murat Reis και TCG Aydın Reis) υποβρυχίων.

Παράλληλα ο Ερντογάν πραγματοποίησε την τελετή της συγκόλλησης της έναρξης ναυπήγησης του 5ου υποβρυχίου της κλάσης του Seydi ali Reis,ενώ όλα τα υποβρύχια (έξι στον αριθμό) αναμένεται να είναι επιχειρησιακά με το τουρκικό Ναυτικό μέχρι τα τέλη του 2027.

Το σκάφος τύπου διπλού κύτους είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής τύπου HY-100 με σύστημα μείωσης του θορύβου βασισμένο σε κινητήρες πετρελαίου 2 x MTU 16V-396 (3.96 MW) και εναλλάκτες 2 x Piller Ntb56.40-10 0.97 MW ενώ φέρει σύστημα αναερόβιας πρόωσης AIP system: 2 x HDW PEM fuel cell module BZM120 (120 kW x 2) συνδεδεμένα σε ηλεκτροκινητήρα 1 x Siemens Permasyn (2.85 MW) επιτυγχάνοντας ταχύτητα στην επιφάνεια της θάλασσας στους 10 κόμβους και σε κατάδυση 20. Το πλήρωμα είναι στα 27-31 μέλη εκ των οποίων οι 6 αξιωματικοί. Αν και το μέγιστο βάθος κατάδυσής του θεωρείται απόρρητο, εντούτοις αναφέρεται σε περίπου 400 μέτρα.

Η εμβέλεια του υποβρυχίου ανέρχεται στα 12.000 ν.μ. με ταχύτητα πλεύσης έξι κόμβους και με την χρήση του συστήματος ΑΙΡ στην επιφάνεια ενώ με τη χρήση μπαταριών φτάνει τα 870 ν.μ (με ταχύτητα πλεύσης 6 κόμβους) και με την χρήση του συστήματος AIP τα 1.264 ν.μ (με ταχύτητα πλεύσης 4 κόμβους) με μια αυτονομία που ξεπερνά τις 60 ημέρες.

Τα υποβρύχια κλάσης «Παπανικολής»

Τα υποβρύχια της κλάσης 214 του ΠΝ με εκτόπισμα 1688 τόνων στην επιφάνεια και 1858 τόνων σε κατάδυση, με μήκος 65,3 / πλάτος 6,3 / βύθισμα 6 μέτρων είναι ιδιαίτερα εξελιγμένα φέρουν σύστημα διαχείρισης μάχης ΚΠΜ ISUS 90-15 με σόναρ CSU 90 (DBQS-40FTC).

Το τελευταίο είναι συνδυασμός διάταξης φάσης κυλινδρικού τύπου (CAH παθητικής αναγνώρισης, πλευρικό FAS-3-1 μέσων/χαμηλών συχνοτήτων, συρόμενο (TAS), παθητικό αναγνώρισης στόχων/τηλεμέτρησης PRS-3-15, ενεργό σόναρ επίθεσης (CTA) και εντοπισμού ναρκών (MAS) MOA 3070. Το σύστημα ESM/ECM είναι το TIMNEX II της Elbit , το σύστημα αντιμέτρων κατά τορπιλών είναι το κοινοπραξίας STN ATLAS Elektronik/ Allied Signal ELAC TAU 2000 με τέσσερις 10πλους εκτοξευτές. Φέρουν περισκόπιο επίθεσης/αναγνώρισης OMS-100 (της Zeiss) με θερμική κάμερα, τηλέμετρο λέιζερ και κάμερα ημέρας (LLLTV).

Επίσης τα Υ/Β διαθέτουν Link 11, SATCOM X band και αντίμετρα Circe.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More